I Dug Up A Diamond - Mark Knopfler

I dug up a diamond 我挖到了一颗钻石,
       Rare and fine珍稀又纯净;
       I dug up a diamond 我挖到了一颗钻石, 
       In a deep dark mine 在幽深昏暗的矿井。
       If only I could cling to 如果我能依附
       my beautiful find 我最美丽的发现,
       I dug up a diamond 我挖到了一颗钻石,
       In a deep dark mine 在幽深昏暗的矿井。
       My gem is special 我的珍宝不同寻常
       Beyond all worth 胜过所有的财富。
       As strong as any metal 它无比坚硬像任何的金属, 
       Or stone in the earth 或是地球上的岩石;
       Sharp as any razor 它无比锋利像所有的剃刀,
       Or blade you can buy 或是你能拥有的刀剑
       Bright as any laser 它熠耀生辉像斑斓的激光,
       Or any star in the sky  或是夜空中任意一颗星辰。
       Maybe once in a lifetime 也许一生只有一次,
       You'll hold one in your hand  你能把它捧在手里;
       Once in a lifetime  一生只有一次,
       In this land 存在于这大地。
       Where the journey ends 在生命之旅的尽头,
       In a worthless claim 在毫无价值的索求中,
       Time and again  重复着 
       In the mining game 探寻珍宝的冒险。
       I dug up a diamond  我挖到了一颗钻石, 
       Rare and fine  珍稀又纯净;
       I dug up a diamond  我挖到了一颗钻石,
       In a deep dark mine 在幽深昏暗的矿井。
       Down in the darkness于地下深处无尽的黑暗,
       In the dirt and the grime 在矿渣和弥漫的矿尘中,
       I dug up a diamond我挖到了一颗钻石,
       In a deep dark mine 在幽深昏暗的矿井。

评论

热度(4)

© ID489070030|Powered by LOFTER